11 Beneficis de practicar ioga

FONT: Escola Internacional de Ioga | 28 d'octubre de 2019

  • Les classes de Ioga són molt més que un simple exercici o una simple relaxació. Els objectius principals del Ioga s'obtenen sobretot, quan es comença a escoltar el propi cos amb respecte i sensibilitat; quan s'és capaç d'observar els processos de la ment amb objectivitat i desafecció, i quan s'aprèn a viure la vida des de la pròpia realitat interior.

Una classe de Ioga és una proposta per connectar, a través del treball amb el cos, amb la part més profunda de tu mateix / a: aquesta part oblidada però veritable, que pot fer-te més conscient de les teves potencials i recursos naturals, així com també de les teves resistències i pors.

La pràctica de Ioga et regalarà 11 BENEFICIS IMMEDIATS I palpables.

  • PAU INTERIOR. Els resultats més immediats de la pràctica de Ioga i de la meditació tenen a veure amb el cultiu de la pau interior i de la quietud. Són la base perquè els altres beneficis del Ioga tinguin un efecte real i autèntic. Hem de saber que la pràctica de Ioga ens brinda aquesta vivència i desenvolupa en nosaltres una veritable actitud d'equanimitat. És fonamental per a viure una vida digna i feliç.
  • DESENVOLUPAMENT DE LA CONSCIÈNCIA. Aquest és el gran regal que el Ioga ens ofereix: la connexió amb el moment present. Com més practiquem, més conscients ens fem del nostre entorn i del món que ens envolta i sens dubte, més consciència generem sobre nosaltres mateixos. S'obre el camí a una millor concentració, coordinació, temps de reacció i memòria.

     

     

  • CONDICIONAMENT CARDIOVASCULAR. La pràctica de Ioga contribueix a millorar la cardíaca i pulmonar. Gràcies als vinyasa que presenten postures enllaçades al ritme de la respiració, es genera també l'activitat aeròbica que el cos necessita per al funcionament òptim d'un cor sa.

  • MILLORA DE LA CIRCULACIÓ. El Ioga a través de les postures i el moviment, ajuda a millorar la circulació de manera eficient i ajuda a l'oxigenació de les cèl·lules del cos.
  • CONTROL DEL PES. Si bé la majoria dels efectes del Ioga a la pèrdua de pes és anecdòtic o experimental, tant els professors de Ioga com els estudiants trobem que el Ioga ajuda a mantenir el pes. Molts professors s'especialitzen en programes de Ioga que ajuden a perdre pes però seria molt superflu practicar Ioga per aquest motiu. Mai s'ha d'oblidar que aquest benefici és un regal que la pràctica de Ioga ens brinda mentre caminem cap a l'objectiu principal de conèixer-nos a nosaltres mateixos.
  • INCREMENT DE LA FORTALESA I LA RESISTÈNCIA. A les postures de Ioga participen tots els músculs del cos com si es tractés d'una orquestra que toca una melodia harmoniosa. Per tant, una pràctica assídua de Ioga pot augmentar la nostra força, literalment, de cap a peus. Alhora, la coordinació de l'acció amb la relaxació, alleuja la tensió muscular a tot el cos alhora que incrementa la fortalesa.

     

     

     

     

  • AUGMENT DE LA FLEXIBILITAT. El Ioga millora la flexibilitat i la mobilitat i incrementa el rang de moviment. Amb una pràctica assídua, els músculs es van estirant amb més facilitat i les articulacions augmenten la seva elasticitat. Tot això pot oferir-nos una major agilitat en la vida diària i pot prevenir les malalties que apareixen amb l'edat a més d'eliminar els efectes que produeixen en el cos alguns dels oficis més comuns en el nostre dies: estar asseguts moltes hores davant de l'ordinador, conduir cada dia i passar asseguts davant el volant molt de temps, treballar de peu ...

  • REGULACIÓ DEL SISTEMA NERVIÓS-ENDOCRÍ. És el fonament de la salut i el benestar. El Ioga ajuda a regular i a restablir l'equilibri dels nostres sistemes nerviós i endocrí que són responsables del procés de recepció, integració i resposta de tot tipus d'informació que reben el cos i la ment.
  • MILLOR RESPIRACIÓ. Una de les propostes que inclou la pràctica de Ioga és el contacte conscient amb la pròpia respiració. Això facilita la recuperació de la funció vital més important per a l'ésser humà: la respiració natural completa. El primer que fa l'estrès quan s'incorpora a les nostres vides és precisament alterar i limitar la respiració. Canviar aquests patrons de respiració és fonamental per començar a obtenir salut i experimentar canvis importants en el nostre cos. És una de les lliçons més profundes que podem aprendre de la pràctica de Ioga. Moltes postures i moviments de Ioga posen l'accent en reduir la velocitat i aprofundir en la respiració; aquesta pràctica, activa el sistema nerviós parasimpàtic i augmenta la resposta de relaxació.
  • ALLEUJAMENT DEL DOLOR. La pràctica de Ioga alleuja el dolor. Els estudis han demostrat que la pràctica d'asana (postures), relaxació, meditació i la seva combinació, proporcionen un alleujament considerable del dolor en les persones amb malalties o dolències de qualsevol tipus. Per què? Perquè en una classe de Ioga s'aprèn a escoltar, a relaxar, a portar intenció i energia cap a les parts del cos afectades, a conèixer les sensacions i gestionar-les, a controlar i dissoldre els efectes del dolor i, en definitiva, a estar presents amb confiança i amb una actitud de sana i positiva acceptació.
  • REDUCCIÓ DE L'ESTRÈS. Està ben demostrat que amb la pràctica de Ioga es poden reduir els efectes físics i mentals de l'estrès. L'organisme contesta a l'estrès a través d'una resposta de lluita o fugida que suposa una combinació entre el sistema nerviós simpàtic i les vies d'activació hormonal; s'allibera cortisol -l'anomenada hormona del estrès- a partir de les glàndules suprarenals. La pràctica de Ioga, que proposa un procés d'escolta i que en els seus plantejaments mira de desenvolupar el respecte i la sensibilitat cap al cos i la ment, redueix els nivells de cortisol de manera gairebé immediata. La majoria de les classes de Ioga proposen aquest procés. La combinació de l'acció i la relaxació en la pràctica de Ioga és primordial per viure l'experiència de l'eliminació de l'estrès; aprendre a relaxar-se a l'acció, fins i tot en l'acció intensa, és la llavor que crea els recursos personals per respondre al ritme frenètic de la vida amb equanimitat i centrament: sense estrès.


Termes i condicions

Your couch. It is mine.

Im a cool paragraph that lives inside of an even cooler modal. Wins

×