10 trucs per controlar la gana

FONT: Vitónica. David Díaz Gil | 22 de juny de 2015

  • Comptes els minuts que queden per tornar a menjar? Doncs atenció a aquests consells, perquè pot ser que ho aconsegueixis superar més fàcilment del que penses.

Un dels grans problemes als que ens enfrontem quan tractem de seguir una dieta per baixar pes (hipocalòrica) o simplement per mantenir-nos (normocalòrica), és controlar aquestes ganes irresistibles que ens assetgen de vegades a l'hora de dinar. Avui us donem aquests 10 trucs d'or per controlar la gana.

1. Evita el pica-pica i menjar entre hores: estableix uns horaris i procura no saltar-te'ls. Programa els menjars bàsics amb regularitat (3-4 hores) i fes un berenar lleuger i nutritiu.

2. Mastega a poc a poc: no mengis molt ràpid, dóna't el teu temps per mastegar i assaborir. Calen uns 20 minuts perquè el cervell envii el senyal de sacietat a l'estómac. Si vas amb calma millor el menjar.

3. No facis la compra amb fam: intenta anar al supermercat quan ja hagis menjat, d'aquesta manera evitaràs comprar coses de caprici i que realment ni necessites ni et vénen bé.

4. Menja en entorns tranquils: evita menjar en zones de treball o mentre realitzes altres activitats o estàs veient la televisió. En aquests moments estem menjant distrets i tenim la possibilitat de menjar més del compte. Procura fer-ho d'una manera tranquil·la i donant al cos l'oportunitat de gaudir de cada mos.

5. Augmenta el consum de fibra: intenta incloure en la teva dieta fruites, verdures i vegetals. La fibra és un bon aliat, gràcies al fet que es digereix més lentament i ens dóna aquesta sensació de sacietat durant més temps. Per a aquesta època de l'any és ideal menjar amanides, a les que pots afegir proteïnes per aconseguir una dieta completa.

6. Estigues ben hidratat: beure és fonamental en qualsevol dieta i a més aconseguim un efecte de sacietat. Si t'ataquen aquestes ganes irresistibles de menjar, prova a beure't un got d'aigua.

 

7. Dorm suficient: quan no dormim les hores necessàries ens aixequem amb aquesta sensació de cansament. Les nostres hormones de la gana estan desequilibrades i és molt probable que caiguem amb més facilitat en el parany de menjar malament.

8. Controla les teves emocions: moltes vegades ens deixem portar pel nostre estat d'ànim. No mengem per gana sinó per ansietat, avorriment ... i moltes d'aquestes vegades devorem just el que menys falta ens fa. Intenta controlar aquests moments.

9. Evita aliments que incrementin la fam: limita al màxim aliments com dolços, pastissos, pastes ... que aporten nivells alts de sucre en sang. Intenta substituir-los per alguna cosa que no t'aporti massa calories. Un truc que us proposem per a aquest estiu són glaçons de gel amb aigua de sabors (maduixa, menta, llima ...) et satisfaran gairebé sense aportar-te calories.

10. Practica esport de manera regular: a més de ser una cosa imprescindible en la teva vida i per mantenir-te en forma, ajudarà a entretenir-te i motivar-te, i d'aquesta manera no et refugiaràs en el menjar.

A vegades controlar aquests impulsos de menjar no resulta senzill, però esperem que aquests consells us ajudin. 



Termes i condicions

Your couch. It is mine.

Im a cool paragraph that lives inside of an even cooler modal. Wins

×