10 recomanacions per entrenar a l'estiu

FONT: CMD Sport | 05 de juliol de 2019

  • Amb l'arribada de l'estiu i les altes temperatures hem d'adoptar certes precaucions i seguir les recomanacions dels experts. Rafael Tundidor, Director Tècnic de Ensa Sport, explica deu consells per entrenar a l'estiu.

Comença l'estiu, les altes temperatures, i els aficionats a l'esport volen prosseguir amb els seus entrenaments, molts a l'aire lliure. Durant aquests mesos estivals sol gaudir de més temps lliure i practicar més esport, tant amb objectius estètics com a saludables.

És el moment de seguir els consells dels especialistes, com és el cas de Rafael Tundidor, entrenador i director tècnic de Ensa Sport, que ens ofereix deu recomanacions.

 

10 CONSELLS

Rafael Tundidor ens aconsella les següents observacions per millorar la nostra pràctica esportiva durant aquest període:

  • 1. Sense presses. Potser se'ns hagi tirat el temps a sobre amb l'operació biquini però no per això hem d'optar per posar en risc la nostra salut mitjançant programes d'entrenament molt forts i / o dietes miracle. Segueix amb el teu entrenament i intenta regular la teva ingesta calòrica.
  • 2. Prova altres activitats. Aprofitant les condicions meteorològiques pots provar esports nous propis d'aquesta estació com pot ser natació, surf, ... per donar-li un nou enfocament a la teva activitat física i aprendre coses noves.
  • 3. Nutrició. Cuida la teva hidratació i alimentació d'acord amb les temperatures i la teva activitat física. Si incrementes la teva activitat o la fas en horari de molta calor has d'augmentar l'ingesta d'aigua. També es pot aprofitar per prendre més aliments de temporada com fruites i verdures.
  • 4. Segueix entrenant força. Tot i que per temps, preferències o altres motius vingui de gust fer un altre tipus d'activitat, hem de seguir entrenant força si volem obtenir millores en la nostra composició corporal.
  • 5. Roba i protecció. Cal utilitzar roba adequada a la pràctica i a la temperatura, roba que transpiri i deixa anar perquè no doni problemes a la pell, a més de protecció solar en el cas que l'activitat sigui outdoor i en hores potencialment perilloses.
  • 6. Descans. Tot i tenir més temps lliure, no per això cal abusar de l'entrenament. És igual o més important que mai optimitzar el descans.
  • 7. Entrena en grup. Aprofitant que hi ha més temps lliure, es pot intentar realitzar activitats en grups (sortides en bici, partits de futbol, ...) per crear adherència i per fer més suportable l'esforç.
  • 8. Compte amb els excessos. En aquestes dates és molt típic sortir i beure més. És molt important no fer activitat física de certa intensitat si s'ha consumit alcohol ja que pot accelerar la deshidratació que ja està agreujada per la calor pròpia de les dates.
  • 9. Combina. Si l'objectiu hores d'ara és l'estètica, una forma d'optimitzar el teu entrenament és realitzar en la mateixa sessió l'entrenament de força i l'entrenament cardiovascular, per cremar les màximes calories possibles.
  • 10. Gaudeix. No t'atabalis amb l'esport en el teu temps de vacances, ja que són dates per desconnectar. Si per algun compromís o algun viatge no pots entrenar no et preocupis. L'important és ser constant la resta de l'any.


Termes i condicions

Your couch. It is mine.

Im a cool paragraph that lives inside of an even cooler modal. Wins

×