10 coses a saber abans de començar al gimnàs

FONT: David Díaz Gil. Vitónica. | 19 de gener de 2017

  • Si ets nou al gimnàs és important que coneguis alguns dels error més habituals que solem cometre quan som novells: deu coses que has de saber abans de començar a la sala del gimnàs.

Evita aquests errors de principiant i seguint les pautes correctes, que pot indicar-te un bon monitor de gimnàs, el camí per aconseguir el teu objectiu està a la teva mà.


1. NO COMENCIS PEL TEU COMPTE: DEIXA'T ENSENYAR!
Quan arribis al gimnàs és normal que no sàpigues literalment per on començar. Tot serà nou per a tu i no has de caure en la vergonya de no preguntar i tractar de "imitar" el que fa el del costat ...

No comencis pel teu compte, acosta't al monitor de la sala i fes-li saber quin és l'objectiu que t'has marcat. Ell t'ajudarà a començar una rutina personalitzada per a tu i apta per aconseguir la teva nova meta. Segueix els seus consells sobre la tècnica a seguir i no dubtis a que et supervisi qualsevol tipus de dubte que se't plantegi. Recorda que és el seu treball i estarà encantat de poder ajudar-te en no caure en els mítics errors de principiants.

2. CENTRA'T EN TU MATEIX: LES COMPARACIONS SÓN ODIOSES.
Comença sent conscient que ets novell, sense deixar-te portar "pel que puguin pensar" o per la vergonya de començar amb pesos lleugers. Recorda que la gent que t'envolta està al seu entrenament, no al que tu fas o aixeques.

3. NO T'EMOCIONIS ... NO CAL ANAR TOTS ELS DIES AL GYM.
Saber quan i com descansar és més que important. A vegades comencem amb tanta força que ens passem ... segueix la rutina de dies marcada pel monitor i els temps destinats a cada sessió.
Passar-nos tres hores al dia al gimnàs no reportarà més beneficis, més aviat tot el contrari: sobreentrenar-nos i fatigar-nos.
UN BON PATRÓ DE DESCANS ÉS TAN IMPORTANT COM UNA BONA SESSIÓ DE PESES.

4. NO ET SALTIS ELS ENTRENAMENTS QUE MENYS T'AGRADEN
És important que segueixis les rutines que el teu monitor t'indica, sense saltar-te aquells entrenaments que "menys gràcia" et fan perquè prefereixes entrenar altres parts del cos que t'interessen més.
Treballar tots els grups musculars del cos és fonamental per aconseguir una bona proporció corporal i estètica.

5. ARRIBO TARD. ENTRENO "A PINYÓ"
Dedica el temps necessari a cada sessió diària, al voltant d'una hora. Cada sèrie d'exercicis i cada repetició segueixen la seva cadència i els seus descansos, és important que els complim per entrenar d'una manera correcta i evitant possibles lesions.

ÉS MILLOR DEIXAR L'ENTRENAMENT PER UN ALTRE DIA DE FER LES COSES DE PRESSA I CORRENT O A LA MEITAT

6. EL MÉS IMPORTANT ÉS EL QUE AIXECO: OBLIDO LA TÈCNICA
No volem ser menys que els altres o que s'adonin que som novells al gimnàs, i per arreglar-ho cometem el pitjor error que podem fer: carregar massa i descuidar (o oblidar del tot) la tècnica.

Aquesta decisió no només comportarà un esforç per al qual no estem preparats, sinó una mala execució de l'exercici que en moltes ocasions, lamentablement, acaba amb lesions a l'esquena, coll, etc ...

CUIDAR LA POSICIÓ I LA TÈCNICA DE L'EXERCICI ÉS PRIMORDIAL PER AVANÇAR CORRECTAMENT I SENSE POSSIBLES CONSEQÜÈNCIES


7. CRUIXIMENTS. BAIXO LA INTENSITAT: ERROR
És normal que, els primers dies sobretot, acabis patint les temibles "agulletes" fruit del nou ritme d'activitat que ha començat la teva antiga vida sedentària. Tranquil, ¡només són agulletes! En uns dies passaran, estem fent bé la feina. L'error ve quan ens saltem sessions o baixem el nivell per no patir: error!

Això sí, oblideu-vos de prendre aigua amb sucre i remeis de l'estil. Els cruiximents són micro trencaments de múscul i desapareixeran quan siguin reparades.


8. NO PERDIS EL TEMPS.
Sempre està bé que entrenem conjuntament amb un amic o que fins i tot, al principi i fins que ens anem acostumant, quedem amb algú per anar al gym. El problema ve quan centrem la meitat de la sessió en xerrar amb el company en qüestió: perdem temps que potser no podem recuperar i, a més, no portem el ritme d'esforç i descans adequat.

En gimnàs treballarem, podem parlar de tant en tant però sense passar-nos. Un bon consell per centrar-nos en el nostre treball i despistar-nos el mínim possible és posar-te els teus propis cascos de música que t'evadeixin i et motivin al mateix temps.

9. ENTRENO AMB QUALSEVOL COSA
A vegades m'ha passat que he anat al gimnàs i he vist persones entrenant amb xancletes o fins amb sabatilles de futbol!
Per apuntar-nos al gimnàs no cal comprar un equipament d'última generació ni les sabatilles més cares de la botiga, però sí que és important que cobrim uns mínims per poder fer exercici còmodament i de forma apropiada.

El més important és utilitzar unes sabatilles còmodes i esmorteïdes que permetin entrenar sense problemes i sense córrer riscos innecessaris.

10. JA ESTÀ? NO, FALTA EL FONAMENTAL!
Ja tenim totes les nocions bàsiques per començar a entrenar en una sala de gimnàs però ens cal afegir l'última: la dieta és fonamental.
Portar una dieta sana, equilibrada i orientada al nostre propòsit serà l'altre 50% necessari per aconseguir amb èxit el nostre objectiu, ull al 100% en els dos casos, que hi ha molta gent que parla que si la dieta és el 70%. .. 

 

Ara si, és tot. Ànims i força! 



Termes i condicions

Your couch. It is mine.

Im a cool paragraph that lives inside of an even cooler modal. Wins

×