10 consells nutricionals per estar bé per dins i per fora

FONT: CMD Sport. Encarni Jiménez | 27 de novembre de 2019

  • Com pot ajudar-nos a una correcta nutrició a sentir-nos millor tant per dins com per fora?. La Dietista i Nutricionista de Alimmenta, Adriana Oroz, dóna deu consells per aconseguir-ho.

     

L'experta Dietista i Nutricionista de les Clíniques Alimmenta, Adriana Oroz, recorda que la definicación de salut, segons explica l'OMS (Organització Mundial de la Salut), "és un estat de complet benestar físic, mental i social. I no només l'absència d'afeccions o malalties ".

10 CONSELLS
Per orientar-nos cap a un benestar nutricional, Adriana Oroz ens dóna 10 consells per estar bé per dins i per fora.

No comencis una dieta que acabarà algun dia, comença un estil de vida que duri per sempre. Busca una alimentació i estil de vida saludable i equilibrat d'acord als teus gustos, els teus hàbits, estil de vida i objectius. D'aquesta manera asseguraràs que sigui una alimentació duradora en el temps.

Dedica un temps a cuidar la teva alimentació. El ritme de vida que tenim actualment ens fa no dedicar gaire temps ni prestar atenció al que mengem. Quines conseqüències ens implica? Comprometre la salut, en consumir amb major preferència i freqüència menjar ràpid o aliments no saludables. Seu a planificar el teu propi pla d'alimentació. Si saps el que has de menjar, sabràs el que has de comprar i et resultarà més fàcil cenyir-s'hi.

Ves al mercat i compra producte fresc. Reserva una hora a la setmana per apropar-te al mercat a comprar producte de temporada. Deixa de banda el càlcul de les calories totals que consumeixes. El menjar no només ens alimenta sinó que ens nodreix. Has de pensar en els aliments com un conjunt de nutrients que van a ajudar a que el cos funcioni correctament. Pel que centra't en triar aliments de bona qualitat nutricional.

Apunta't al mètode. T'aconsello que tinguis present el mètode del plat que t'ajudarà a assegurar que siguin equilibrades, diverses i a delimitar quantitats. Donar preferència sempre, amb la meitat del teu plat, a l'vegetals tant crus com cuits. Amb les amanides la quantitat ingerida no sol ser suficient, pel que a més no has de oblidar-te de consumir també verdures. Un quart de plat s'ha de proteïnes en forma d'ou, carn, peix, marisc, proteïna vegetal o llegum. L'altre quart de plat ha d'estar compost d'hidrats de carboni com pasta, arròs, patata o pa. Les postres pot ser una peça de fruita o unes postres lacti.

Alimentació equilibrada i exercici, el tàndem perfecte. Marca-ho al calendari, introdueix-dins de la teva rutina diària, perquè les excuses del nostre dia a dia no puguin amb això. La pràctica d'exercici físic de manera regular t'ajudarà a millorar la teva forma física i la teva salut. A més, genera endorfines i aporta benestar. Busca un esport que t'agradi, que et faci gaudir i que et resulti fàcil d'introduir en el teu dia a dia.

Gaudeix de la teva alimentació. L'alimentació no deixa de ser un dels més grans plaers que tenim, de manera que també es pot gaudir menjant de manera saludable. Si hi ha aliments que no t'agraden, no passa res. Centra't en aquells aliments que pots si pots menjar, que t'agraden, en aquest gran ventall de possibilitats que tens i no en aquesta gran minoria que has de limitar. Anima't a provar nous aliments, combinacions que et permetin no només alimentar-te bé, sinó gaudir-ne.

Si portes una dieta, no et passis de autoexigent. Es pot portar una alimentació perfecta? La vida ho és? Nosaltres ho som? És clar que no, pel que no hem d'exigir fer tot perfecte. Si és així, no valoraràs els petits avenços o millores que facis en els teus àmbits i a la mínima, et sentiràs frustrat i desmotivat. No és una alimentació perfecta el que has d'aconseguir, sinó una conducta i estil de vida saludable i equilibrat.

Millora el teu entorn. Neteja el rebost. La presència a casa d'aliments saludables augmenta la possibilitat d'èxit. Es podria dir que és un factor determinant de l'èxit a curt i a llarg termini. Si no tens res preparat i et toca improvisar, el tenir aliments no saludables en el teu rebost o nevera et dificultarà menjar bé o menjar el que tenies pensat.

Menja de manera conscient. En un ambient tranquil i relaxat. El prendre consciència del que menjaràs i dedicar-te un temps t'ajudarà a mantenir els hàbits a llarg termini, a disminuir la teva possible ingesta compulsiva i emocional. T'ajudarà a millorar la teva capacitat de control amb el menjar.

Treu el xef que portes dins. T'agrada cuinar? Per què no apuntar-te a un curs de cuina per poder treure un major partit als teus menjar? D'aquesta manera, a més de poder conèixer gent amb les mateixes inquietuds que tu, podràs aprendre noves maneres de cuinar, noves tecnologies, noves opcions riques, senzilles i sense dubte, saludables.



Termes i condicions

Your couch. It is mine.

Im a cool paragraph that lives inside of an even cooler modal. Wins

×